La classe de seminari d´aquesta setmana ha començat com és habitual : primer , la professora ens ha informat sobre l´actualitat educativa . Va remarcar que havia mirat els blocs . Com gairebé sempre , hi havia de tot : uns força bé i d´altres no tan bé . Va recomenar que miréssim el full on s´explica com fer el bloc . Seguidament i sense perdre temps vam passar a la lectura en veu alta . Un company va llegir un tros de text del llibre : Els homes que no estimaven a les dones .
Per últim , vam passar a l´activitat programada per aquell dia . L´activitat consistia en exposar al grup certs records personals del nostre període a l´escola de primària .
El primer tema que va sorgir arran d´aquesta activitat va ser la dificultat de la neutralitat a l´ensenyament . Tant els col.legis o instituts que provenien d´una tradició republicana com els que provenien de caire religiós estaven destinats a ensenyar , volguessin o no volguessin , a deixar entreveure els seus interessos . A grans trets , els republicans explicaven la història segons el seu punt de vista i a les escoles cristianes els persuadien per a què fossin a l´eucaristia .
Un altre grup de persones recordaven dies especials amb goig i alegria com el dia de carnestoltes , la castanyada , excursions etc.
Altres companys van parlar dels càstigs i la ferma disciplina viscuda a l´escola .
També van haver-hi persones que van explicar els bons records que conservaven de certs professors .
Jo vaig destacar dos records : la llarga durada dels esbarjos i un professor que es deia Xavier Baquerò . Referent al tema de l´esbarjo m´enrecordo que després de dinar teníem dues hores lliures per jugar i després , berenàvem i tornàvem un altre cop a jugar .
Del professor vaig explicar vàries coses : Primer de tot que fèiem música i poesia ; era un goig . Recitàvem poesia i cantàvem i tocàvem instruments de percussió com els bastons , el triangle o la caixa xinesa .
Durant aquell curs , tant dintre de l´aula com a les instal.lacions de l´escola , la nostra classe era la més disciplinada . Premiava amb una cartolina vermella al nen que es comportava correctament i amb una cartolina groga al nen que feia bé els deures . Quan tenies deu targetes del mateix color es retornaven al professor i aquest feia una nota informativa als pares .
Recordo que treballava amb alegria e il.lusió .
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada