dilluns, 1 de març del 2010

Dibuixar és comprendre . Comprendre és estimar . Estimar és protegir

Durant aquesta setmana , hem tractat diversos temes a classe de plàstica i hem fet diverses activitats . El primer dia de la setmana , vam veure alguns dels dibuixos realitzats pels nens . Mitjançant l’anàlisi dels dibuixos vam fer una breu descripció de com podien ser els nens . Quines característiques podria tenir . Segons ens van explicar , el dibuix és el reflexe del què l’autor porta a dins seu . Per exemple : si un dibuix és molt brut , l’autor serà una persona bruta . Si l’autor és molt delicat , sensible , llavors el dibuix tindrà un traç fi .

El segon dia , vam escoltar les explicacions de la professora a partir d’un Power Point . Mitjançant aquest Power Point van anar sorgint temes interessants com per exemple els dibuixos de doble interpretació . És curiós el treball òptic quan es mira un quadre i la figura que es veu . Per exemple si veus una forma tendeixes a ser d’una manera i si veus l’altra forma doncs tendeixes a ser de l’altra manera .




Penso que les característiques de la persona es reflecteixen en qualsevol acte o manifestació d’aquesta .Tant en el dibuix o escriptura , en la forma de parlar , en l’aspecte físic etc . El dibuix i la cal•ligrafia ens dóna una feina molt útil per conèixer com és la persona .

També vam analitzar a partir del Power Point alguns dibuixos de nens . Van sortir algunes conclusions que voldria esmentar : el nen va aprenent a través de l’experiència . El nen explora el seu propi cos per traçar els gargots . El nen escriu o dibuixa per integrar-se a la societat . Respecte a la última conclusió , voldria dir que un dels pocs records que té la meva companya de la seva infantesa va ser aprendre a descodificar els dibuixos de la cal•ligrafia . Ella veia com ja podia anar pel carrer i comprendre el que sempre havia vist dibuixat als rètols . Era un apropament a la societat . S’estava integrant i per a ella , va ser molt emocionant .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada