Diuen les males llengües que nosaltres , les persones del grup de seminari de l’Imma , som els que més hem treballat . Diuen les bones llengües que nosaltres som els que més hem après . Deixant de banda el que hagin fet o deixat de fer els altres grups , jo explicaré com em va anar a les classes de seminari .
Primerament , seiem i fèiem una taula rodona . Comentàvem el que volíem en referència als estudis com per exemple : quan començaríem a fer les pràctiques , notícies del nostre interès , i preguntes diverses . Era una estona per comentar amb els companys les nostres inquietuds i per preguntar les coses que volíem , tenint a una professora a la nostra disposició .
Segonament , fèiem les lectures en veu alta . Dos companys es preparaven un text per llegir i el llegien en veu alta el dia assenyalat . La resta de companys apuntàvem en un full les errades que crèiem que el lector havia comés . Al acabar de llegir , comentàvem el que havíem anat apuntant . Corregíem , amb l’ajuda de la professora , al nostre company . Llegint en veu altra treballàvem la comunicació en públic, la pronunciació , la postura corporal , les pauses , la mirada a l’auditori i , a més, podíem conèixer quin llibre llegia o els agradava llegir als companys de seminari .
Tercerament , un grup de tres persones presentava les notícies més destacades que havien trobat als diaris durant un període de dos setmanes . Aquesta activitat era molt útil , tant per als presentadors com per als oients . Tot el grup estava informat i , al mateix temps , els que preparaven la notícia treballaven : la recerca d’informació , el resum , la síntesi i l’explicació , el treball en equip i tots els aspectes que es treballen a la lectura en veu alta .
Per últim , realitzàvem l’activitat que estava programada per aquell dia . Per exemple : comentar un llibre , explicar les visites que vam fer durant la setmana d’activitats , compartir la nostra etapa viscuda durant la primària etc.
M’ha agradat i crec , sincerament , que hem aprofitat molt el temps durant aquest semestre de seminari . Penso que treballar en un grup reduït de quinze persones permet realitzar activitats amb molta més facilitat que en un grup més nombrós .També afavoreix la participació , la confiança i la creació d’un clima molt familiar que feia d’aquesta estona de classe un goig .
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada