Aquell dia , a GITIC , vam utilitzar certs programes que tenien en comú la seva finalitat didàctica . Aquest quatre programes són : Microsoft Word , Logo , Crayon Physics i altre de la pàgina web www.clic.xetc.cat .
La metàfora de la caixa d’eines :aquesta metàfora es refereix a utilitzar l'ordinador com si fos una eina . Sembla bastant ovi aquesta afirmació però , com veurem més endavant , podem utilitzat l'ordinador amb altres finalitats . Un exemple per il·lustrar la idea de l'ordinador com caixa d'eïnes són els programes que ofereix Microsoft . Nosaltres , a la sessió de GITIC , vam utilitzar Microsoft Word . Aquest programa està dissenyat per escriure textos . És un programa molt complet i permet multitud de possibilitats que no permetia la màquina d'escriure . La màquina d'escriure només permetia escriure amb majúscules i minúscules . Amb l'ordinador i el programa Microsoft Word , podem escriure amb majúscules , minúscules , cursiva ,subratllar , escollir diferents tipues de grafies , cambiar el tamany ... A més de poder modificar el tipus de lletra permet guardar els documents en arxius , seleccionar idioma i corregir les faltes d'ortografia etc. L'ordinador és , en definitiva , una caixa d'ïnes molt útil i amb moltes possibilitats que cal que coneixem .
La metàfora de la construcció : vam viure i comprendre aquesta metàfora a partir del programa Logo . En aquest cas , l'usuari dirigeix el moviment d'una tortuga que va pintant el seu rastre . A partir de l'exploració podem domintar la tortuga perquè dibuixi els moviments que volguem . En aquest cas , es treballa l'autoaprenentatge a partir de la pràctica . És la idea de que l'alumne treballi i el professor , en un segon pla , supervisi i guii la feina dels estudiants . - A la cartellera de GITIC hi ha un concepte que m'agradaria explicar. Aquest concepte és micromon : l'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta on l'alumne és necessàriament reflexiu i actiu .
Metàfora de laboratori : Per tractar aquest concepte vam utilitzar el programa Crayon Physics . Aquest programa permet treballar la lògica i la gravetat mitjançant un joc . El joc consisteix en arribar fins a un estel I per aconseguir-ho has de treballar amb la llei de la gravetat per superar els obstacles . Realment és un programa interessant encara que , si és possible , preferiria treballar la gravetat experimentant directament al medi real .
La metàfora tutorial : Vam utilitzar un programa de la pàgina web www.clic.xetc.cat . El programa consistia en ensenyar els estris que es fan servir a un laboratori . Era curiós la metodologia per a que l’usuari assumís i recordés la lliçó . Primer s’havia de relacionar els noms escrits amb les fotos dels objectes . Després s’havia d’escriure el nom dels objectes i l’activitat final consistia en una prova on es valorava el grau amb que s’havia assumit els conceptes tractats .
En conclusió , vull destacar la utilitat dels ordinadors i les moltes possibilitats que ens permeten fer a través dels programes .
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada